Oh yes, I'm still struggling with the Christmas recipes. I still have some to post, but few (and I sincerely hope to make it by Easter to post them, otherwise I get bad OO). The stuffed chicken was the main course of Christmas dinner (actually, after the flowers , we raised the white flag and we went straight to dessert, our table that never fails to post it .. and also our horse Battle of Christmas:). As a child I was curious to try making a stuffed chicken (yes, I was interested in cooking as a child watching cartoons!). I enjoyed the idea of \u200b\u200bseeing this huge bird, there in a dish, with its caps on zampotte and new potatoes all around, beautiful golden .. and who knows aroma invaded the kitchen! And so, after the inspiration of my usual cooking course, here I made the filling from a recipe that iparai there (we stuffed guinea fowl) and I put into this Chicken (Chicken was not so much about that, given ' enormity of the animal), accompanied by the golden and crispy potatoes.
INGREDIENTS 1 chicken
500g cabbage 400g celery 100g bacon
3dl
50g butter, white wine and thyme then
5cl olive oil extravegine
salt and pepper 2 tablespoons prepared fried 'Orto in envelope "Ariosto
For the new potatoes potatoes
oil extravergine d'oliva
pepe
insaporitore per patate arrosto e fritte Ariosto
PREPARAZIONE
Pulire il pollo ruspante. Pulire e sbiancare le verze in acqua bollente salata per circa 10 minuti. Far rinvenire in un pò d'acqua il preparato per soffritto Ariosto e versarlo in una casseruola con la pancetta e l'olio e far soffriggere il tutto. Unire l'alloro e i funghi. Bagnare con il vino bianco e aggiungere le verze sbiancate. Lasciar cuocere. Aggiungere il timo. Riempirvi il pollo e unirne i lembi cucendoli tra loro oppure unirli con uno stuzzicadenti (io ho usato il secondo metodo, che l'idea di cucire un pollo mi fa un po' impressione). Sistemare il pollo su della carta da forno, bagnarla con del vino bianco e l'olio e cuocere in forno a 180°C per circa 2 ore.
Intanto da parte lavare e pulire le patate novelle. Metterle in una teglia e spargervi su un po' di insaporitore Ariosto. Cuocere in forno a 180°C finché non saranno pronte (qui ci vuole la prova forchetta)
E adesso passiamo alla novità della giornata: ieri c'è stata la prima del musical "Pinocchio" e io, ovviamente, ho fatto parte del corpo di ballo. Una bella esperienza. Certo la prima è sempre poco più che una prova generale e spero che le altre date andranno anche meglio (e per quanto mi riguarda ci metterò tutto l'impegno possibile). Al più presto, appena le avrò, metterò anche le foto per farvi vedere qualcosina :)
0 comments:
Post a Comment